štvrtok 25. augusta 2016

Môj prvý zber gypsophily

Túžila som po tomto kríčku  od začiatku plánovania záhrady. Keď som si gypsophilu objednala zo Starkla čakala som plnokvetú odrodu, no vyrástla táto jednoduchá, musím povedať ,že som bola sklamaná .Trocha som začala hľadať na nete  a zistila som , že moja simple odroda  má názov  gypsophila repens, ak chcete plnokvetú /alebo po anglicky double/ musíte hľadať odrodu gypsophila paniculata. Moja predstava bola , že to bude takýto krásny ker obsypaný bielymi drobunkými, akoby guličkami,  no mám takýto . Gypsophilu som veľmi chcela hlavne kvôli aranžovaniu . Nakoniec  teraz, keď odkvitá je celkom pekne dekoratívna a tak som pár fotiek urobila a aj na aranžovanie ju určite použijem. Určite si objednám aj odrodu paniculata. Snáď niekomu môj omyl pomôže...
Kríčku sa tiež nedarilo musela som dobre pohnojiť pôdu a až teraz druhým rokom,  začal  krík krásne púšťať šlahúne a kvitnúť. Táto nádherná púdrová ruža je v záhone  susedka gypsophily a je z Hornbachu.Túžila som po ruži od šľachtiteľa ruží Davida Austina , no tá bola v Hornbachu za 100€ a tak som sa uspokojila s touto stála na jeseň 15€ a je prekrásna nielen farbou, ale jej jemná vôňa je omamná !

















                                                                      


  Krásne tvorenie praje Erika ! 

4 komentáre:

  1. Eriko, nááádherné fotky!!! Měj se krásně Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pošlem Ti sadeničku môjho závoja....vysiala som a nejako teraz neviem čo s nimi...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Eriko, i jednoduchý závojíček je krásný a spolu s růžičkou - nádhera! Pa Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krasne fotky.Dakujem za radu.Ivet.

    OdpovedaťOdstrániť