sobota 28. mája 2016

Modré kvety -všade


 V záhrade zatiaľ kvitnú prevažne modré a fialové kvety. Nie som s tým úplne spokojná, ale prehľad začínam mať až teraz po roku , kedy  čo kvitne a koľko miesta potrebujú tie odrody. Najviac ma prekvapila Nepeta -Kocúrnik, kvetom  veľmi podobný levanduli. Kvitol úplne prvý  a rozkošatil sa tak, že som to nečakala . Plno kvetov prekryl , minulý týždeň som poobedia trávila tak, že som presádzala ním utlačené kvety. Teraz kvitnú pakosty , kocúrnik , dokvitajú nezábudky a začínajú irisy,  lupíny a stračonôžky ,šalvia a už aj  levanduľa ...no všetko modré . Teraz už viem , že my chýbajú farby v jarnom kvetenstve. Na jeseň určite doplním záhony o žlté kosatce a  pridám viac žltej ľaliovky. Tá fialovo modrá bola plánová do záhonu pred altánkom, no  mať to takto v celej záhrade ma  vôbec nebaví...Niečo som natrhala aj do vázy. Ak Vás napadne niečo červené čo kvitne teraz v máji okrem ruží ,pivoniek a helenia  a floxov :D  tieto veci už mám, napíšte mi do komentára, budem Vám vďačná.




     




Apríl

Máj





 To červené ,neviem, ako sa to volá je jediná iná farba v záhone.








Krásne tvorenie praje Erika !


























11 komentárov:

  1. Pěkná zahrádka...Vše krásně kvete, to mám ráda...Ilča

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Červená květina na fotce je mavuň.Je i bílá.
    Nyní červeně kvete trávnička,devaterník.Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkný blog, ráda vás navštěvuji....Do červena mají barvu třeba nízké karafiáty nebo čínský karafiát /hvozdík bradatý/. Vloni jsem se do něj zbláznila, protože se hodí do vintage stylu...Kupovala jsm ho v této době na trhu už vzrostlý. Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak jsem zrejme objevila novy blog a moc se mi tu libi, prijdu brzy zas:-). Krasne to tu vypada:-). M.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Erika velmi pekna zahrada.Napadol ma turecky klincek(teraz bude v Lidli),nie je sice celkom cerveny(mozno najdes),alebo mysi chvost ten je aj staroruzovy alebo este gypsomilka.Z tych poslednych by si mala aj na aranzovani.papa Ivet.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi pekne dakujem za rady všetko si idem zapísať a aj kúpiť!caute dievčatá

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Erika zabudla som ,super zahtadnictvo je v Barci pod mostom.Prajem vsetko dobre a tesim na dalsi prispevok.papa Ivet

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Éri, tady toho hodně přibylo - moc krásná je ta výšivka i fotky ze zahrady. I u nás teď vede modrá!
    Posílám pozdravy, Hrlena

    OdpovedaťOdstrániť
  9. To je tak pěkná zahrádka, moc jsem se potěšila.
    Krásné dny přeje Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Eri, nádhera .... kvete ti to překrásné !!!! Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Máte krásnu záhradu, ja by som pridala náprstník. Vypestovala som si ho zo semienok,vzišli stovky rastlín od bielych cez ruzove a fialove..ake boli naadherne a čo je dôležité, vysemenili sa..takze o krásnu vidiecku záhradu mám postarané... Dáša

    OdpovedaťOdstrániť