piatok 11. decembra 2015

Gaštanové parfait

Tento recept som našla, keď som listovala Metro culinar leták. Parfait je francúzsky mrazený dezert pripravený zo základu vajec , smotany a cukru. Mala som veľkú chuť ho vyskúšať. Gaštany sú teraz všade  v obchodoch a tak som kúpila balíček. Niečo sme po upečení zjedli a zvyšok išiel do dezertu. Je to naozaj mrazený dezert , ak ho necháte rozmraziť, nebude držať tvar napriek tomu ,že je v recepte želatína. No musím povedať , že úplne zamrznuté z mrazáku to strácalo na chuti .Je potrebné odhadnúť ten čas ,aby to bolo rozmrazené tak ,že to viete pohodlne odkrojiť. Vtedy aj tá chuť gaštanov bude prenikavá.
recept:
250g olúpaných  pečených jedlých gaštanov
150ml mlieka
4cl čerešňovvej pálenky /ja som nemala dala som klasicky rum/
2PL masla
2plátky želatiny
2vajcia
3žĺtky
1vanilkový lusk
80 g kryšt.cukor
2dcl kávový likér/ten som vynechala/
1PL medu
400ml 33% smotany
Gaštany som pokrájala na kúsky ,uvaríme ich v mlieku do mäkka/zhruba 20min/.Nádobu odstavíme z ohňa pridáme rum/čerešň.pálenku/a maslo a vymixujeme na pyré.Ja som pasírovala aj keď to v recepte nepíšu, lebo mi na gaštanoch ostala po ošúpaní, kde tu aj tá krusta spod vrchnej šupy.Dochutíme podľa potreby práškovým cukrom..Želatínu necháme napučať v studenej vode.Nad vodným kúpeľom vyšľaháme vajcia ,žĺtky a časť vanilkovej drene a kryšt.cukor do krémovej konzistencie.Zo želatíny vytlačíme vodu a rozpustíme ju v kávovom likéry, ja som ju rozpustila v časti z vaječnej zmesi, keďže som nemala kávový likér.Všetko zmiešame s gaštanovým pyré a ochutíme medom.Na záver vyšľaháme smotanu a pridáme ju do zmesi .Zmes vylejeme do srnčieho chrbáta vystlaného fóliou. Mrazíme 4 hodiny. v póvodnom recepte sa na vrch lial teplý karamel a gaštany ktoré sa v tom karalameli povarili no mne sa to zdalo už veľmi sladké .Ja som si k tomu studenému dezertu urobila radšej hrušku varenú vo víne s medom a klinčekmi. Skvelá kombinácia ,to ovocie tomu dalo tú vianočnú chuť. Tento dezert sme jedli štyri vikendy, je ho naozaj veľa .
Dobrú chuť.









Prázdne rámiky z Jysku ma omrzeli a nevedela som,čo by som do nich vložila  kým som nešla písať vianočné  pozdravy  do jedného som vložila vianočný pozdrav s receptom na perníčky od maileg a do druhého obálku, ktorá je krásne ozdobená srdiečkom.
 Krásne tvorenie praje Erika!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára