nedeľa 24. mája 2015

Domáca knedľa

Recept na knedľu našla moja mamka na nete. Osvedčil sa. Keď som povedala , že na obed bude knedlo - vepřo, môj muž sa ma s nádejou v hlase  opýtal  "A s domácou knedľou" ??? :D Je to bez dlhého kysnutia, stačí nechať 15 min odpočinúť a dať do pary.
Plním svoje predsavzatie  s behaním a odbehnutých mám  67 km za 6 týždňov, takže, knedľu si kľudne dám :DDD   Dobrú chuť !
Recept :
500 g polohrubejj múky
dva rohlíky (môžu byť aj celozrnné, nech máte lepší pocit ),
1-2 PL masti
1/2 balíčka prášku do pečiva
1čl soli/cesto sa zdá veeeľmi slané, ale po naparení má normálnu slanosť/
1 vajce
1PL oleja
kvások: 4dcl mlieka ,droždie a trocha cukru

Pripravíme kvások,rožky na masti opečieme do chrumkava ,zmiešame múku s práškom do pečiva, pridáme vajce,soľ,olej, kvások, rožky a miesime kým sa cesto neodlepuje od misy , ak je príliš suché, pridajte ešte mlieko. Necháme odpočinúť  15 min., potom vytvarujeme tri menšie knedle, alebo dve väčšie a paríme  30-35 min prikryté.







                                                                 Konzistencia cesta
 
     Pred parením.                                                              Po ...

                                                            Krásne tvorenie praje Erika  !


1 komentár: