utorok 21. marca 2017

Jarné dekorácie v záhrade

V záhrade mi napadlo pár nových dekorácií a vždy mám radosť, ak je to naozaj môj nápad a nemusím vysedávať na pintereste hľadať a rozhodovať sa čo by som z tých tisícov nápadov urobila.
   Tento rok som bola na jarných prázdninách u sestry a tam, ako sme chodili okolo domu, bolo tam veľa lístia, napadlo mi z vlhkého lístia "umačkať" vajce, napodiv to celkom dobre držalo, to som potom obalila machom, ktorý sme si priniesli  z prechádzky v lese a previazala som ho krížom krážom obyčajnou niťou.
  Keď som prišla domov mach nebol problém, mám svoje miesta na nádherných kamenných plochách v lese, zbieram aj 40cm kusy ,ale nebolo lístie. Na zimu si vždy nechám hlinu po  muškátoch a do nej na povrch pekne napichám čečinu a až na jar zeminu  vymením .
 Pri čistení kvetináčov mi vypadol kváder hliny, poriadne prerastený koreňmi , ktorý som nechala za domom, že ho vyhodím neskôr . No a keď som dnes chcela robiť to vajce pre seba, postávala som pred domom a dumala  z čoho urobiť ten  základ pre vajce, napadlo mi urobiť to z tej hliny... ideálne prerastené korene sa napili vody, krásne sa vytvarovali do vajíčka . Paráda budem ho polievať a určite vydrží takéto krásne zelené dlhoooo ... 
 V altánku som na starú misu uložila mach, ktorý som pozbierala aj s papradím, ktoré v ňom rástlo. Všetky kvetináče som vystlala machom , na jeseň som si urobila sadby tulipánov a cesnaku do terakotových kvetináčov,do nich som pichla označovače zo starých lyžíc.  Už len čakám keď to začne kvitnúť. Do starého čajníka som uložila cibuľoviny obalené tiež do machu.

                           
























































Krásne tvorenie praje Erika !

3 komentáre:

  1. Erika , čo na toto všetko povedať. nádherné. Chodila by som po tvojej záhrade a kochala sa. Ja na záhradu nemusím, ale chodím tam, ako za trest, lebo to chcem mať pekné a nikto to za mňa neurobí.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi pekné Erika ♥ Ja veru zaostávam, ale pri dropcovi sa veľmi nedá - on toho navymýšľa aj za mňa :-) Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Eri. Je tu uzasne mat zahradu a takto sa v nej realizovat. Prajem peknu jar. Bozky. Monika

    OdpovedaťOdstrániť