sobota 13. apríla 2013

Kozmetický stolík


Tento stolík bol na vyhodenie od jedného pána, ktorý ho mal, ako ponk v garáži. Pôvodne to bol kuchynský stôl, bol širší o jednu dosku a používala som ho dlho, ako stolík pod počítač. No keď mi mamka darovala starožitný písací stolík, ktorý bol do haly, ako stvorený, tak som naraz nevedela čo s týmto, predsa len  menej reprezentatívnym. Hlavne bol veľmi široký. Dostala som spásny nápad stolík zúžiť o jednu dosku. Razom bol z neho stolík kozmetický. Bola som hlavne nadšená, že sa ho nemusím vzdať, dokonca ani tú odobratú dosku som nevyhodila, je z nej nádherný vešiak v dievčenskej izbe (o tom v ďalšom príspevku). Urobil to šikovný stolár , ktorý nám práve robil knižnicu, tak som ho poprosila aj o túto službičku .



Stolik bol  pôvodne natretý olejovou farbou, pred pár rokmi som ho očistila a urobila bielu patinu, ale teraz sa mi to už nepáčilo, tak som to ošmirgľovala a začala od znova. Použila som najjemnejší šmirgeľ na dokonalé vyhladenie, potom som ešte stôl natrela vodou, postavia sa mu aj tie najjemnejšie chĺpky (to poradil stolár) a po vyschnutí to posledný krát ošmirgľujete.


Tu  nasledovalo moridlo, čierne! Liehové !!!Toto práve naopak zabráni, aby sa chĺpky na dreve postavili a povrch tak ostane dokonale hladký.


A napokon po zaschnutí, náter bielym balakrylom. Na vytvorenie patiny som použila opäť šmirgeľ , stredne zrnitý a snažila som sa urobiť tú patinu čo najprirodzenejšie. Patinu som urobila v mieste, kde chytáte  šuflík najviac, pri úchytke v strede, nohy som ošmirgľovala v strede v miestach, kde sa hýbe stoličkou a logicky tam vzniká nejaké to odrenie a nohy pri zemi sú ošmirgľované do tvaru otočeného písmena V,  vyšmirgľujete, akoby takú striešku.Takto sa prirodzene nohy stola okopú, ak sa stôl dlho používa. Keď budete patinovať,skúste si všímať patinu na nábytku, ktorý  je naozaj  starý a dlho používaný. Tie chýbajúce časti farby  nikdy nie sú po celej hrane, alebo na veľkých plochách. Mne celkom vadia tie imitácie nábytkov, ktoré sa tvária, ako staré, na  mnohých je pre mňa tá patina prehnaná.
Tadááá ! Tento stolík  mi urobil obrovskú radosť,  pretože v dome bývame už dva roky a kozmetický stolík som nemala a snívala som o ňom. Bola som presvedčená, že ho budem musieť kúpiť a tým pádom ma čakalo ďalšie čakanie, lebo do domčeka chýba ešte stále veľa dôležitejších vecí. No sama som sa prekvapila :DDD
Príjemné tvorenie praje Erika

4 komentáre:

  1. Teda neuveriteľne...čo Ty nedokážeš, u nas to robí manžel.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dokonalé! Dnes som prvykrat objavila tento blog a musim uznať, že je to presne podla mojho gusta :) dokonale je slabe slovo! :) nech sa dari! Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  3. wow, nemam slov... nadherne :-) alexandra

    OdpovedaťOdstrániť
  4. prekrasne, uzasna inspiracia, uz mam kupeny stary stol :)

    OdpovedaťOdstrániť