streda 27. apríla 2016

Jarná záhradka

Všetko krásne raší, pučí ,neviem sa dočkať, kedy sa to rozrastie do tej podoby, ako na konci leta. Čistím záhony ,strihám suché pozostatky kvetov. Vždy po práci sa idem najprv pozrieť do záhradky, a nestačím sa diviť akou rýchlosťou to všetko rastie .
                              Poďte prevediem Vás po tých mojich roliach :DDD 
 Východná strana, predzáhradka






                        



Ranunculus v kvetináči v predzáhradke

 a už som ho presadila na západný záhon  


 Skupinky okrasných cesnakov/tie fialové papieriky/ som nasadila na jeseň, podľa plánu od záhradníka, tak sa teším na tie solitéry- fialové gule, tráva v zadu vymrzla je to škoda, bola nádherná ,mala takmer 2 m medzi nimi biele tulipány dozrievajú pomaly sú v plastovom koši a vidno, že cibule nemajú dosť miesta ...hlávky su veľmi malé

začiatok apríla                                                      a          koniec apríla







 


Prvý cesnak ...o chvíľu rozkvitne


 No a tu je môj nepriateľ zo  záhrady, pravdepodobne hraboš. Pozrite, aký tunel vykopal a zožral mi z 10-tich  8 tulipánov ,ostali len  odhryznuté výhony a pod zemou hnedá šupa z cibulí. Ešte to môže byť medvedík obyčajný , no ten vraj nerobí až taký tunel...a to by bola pohroma, toho sa vraj len tak ľahko nezbavíte. A normálne si myslím ,že to zviera má zmysel pre humor ! Z každej skupinky piatich tulipánov,  mi láskavo nechal jeden, nech má teta radosť :DDD


No čo si mám myslieť ...týchto dvoch súdruhov mi nechal :DD  v každej skupinke zožral 4 ks a 5-ty nechal tak :DDD









































     Drevitá pivonka v predu, na pravo nezábudky tie sú všade, dúfam ,že to neoľutujem ,že som si ich min.rok dovliekla do záhrady  a za nimi sdrcovka/ vyzerá ako petržlen :D/

začiatok apríla                                                             koniec apríla





                 Kombinácia bielej srdcovky a modrých nezábudok lahodí môjmu oku.


 Južný , no úplne zatienený záhon , kvôli altánku . V ňom je zatiaľ plno  nezábudok a vlčí mak sa riadne vzmáha .
V pozadí už visí opravený kredenc... bude ďalší príspevok ;D






  Rododendron je starček , sadila ho moja babka v záhrade, kde sme spoločne bývali 20 rokov, no babka zomrela, jemu sa na mieste, kde bol tak dlho, prestalo dariť . Moja mamka ho vykopala a ja som  si ho zobrala do svojej záhrady .Veľmi sa teším, lebo prežil a má plno pukov. Menší rododendron som si kúpila minulú jar a tiež vyzerá , že bude obsypaný kvetmi.





 Južný, úplne zatienený záhon pred altánkom ,bršlen to je nezmar, tvarujem ho do gule, pod ním zimozel ,tomu sa zatiaľ nejako nedarí ,musím si naštudovať, ako mu vylepšiť pôdu a v pravo Salix

  V bylinkovom záhone pažítka ,mäta a pod jahodou sa derie aj magi



























                                                                                         a magi asi 50cm vysoké ...prešli tri týždne...

predzáhradka plná cibuľovín... vydrali sa von hiacinty a zelené hlávky narcisov



 koniec apríla

 začiatok apríla tulipány sú zelené..                                a tu sú už čierno fialové...

 

Krásne tvorenie praje Erika !

5 komentárov:

  1. Erika, musím povedať, že krásne to máš v záhradke všetko. Zorganizované a všetko nádherne kvitne. Je radosť na to pozerať. Mňa to všetko ešte len čaká. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne a btw magi je ligurcek 😁

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zdravím Erika! Máte to nádherné. Váš blog jsem objevila právě teď:) A už je v záložkách.
    Co je u vás magi? U nás se říká někdy magi libečku, ale ta rostlina u vás není libeček. Můžete ji nějak popsat? Jen jsem zvědavá:) Díky. Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U nas je to ligurček u vás libeček dakujem za milý komentár tešim sa ze som v založke😉 erika

      Odstrániť